بهترین مخلوق خداوند انسان می باشد،او مخلوق خود را خیلی دوست دارد و دوست ندارد كسی به او توهین كند.
بی احترامی به بندگان خداوند،برای خداوند نیز درد آور می باشد.
احترام به اطرافیان از مهمترین مباحثی است که از اهمیت زیادی برخوردار است. واین موضوع کاملا آشکار است که احترام نباید برحسب غنی یا فقیر بودن،بزرگ وکوچک بودن اشخاص تعیین شود همه افراد چه فقیر و چه غنی قابل احترامند .
حتما لازم نیست برای احترام به کسی او را دوست داشته باشیم احترام یعنی پذیرفتن اعتقادات و عقاید طرف مقابل ،هر چند مخالف با ما باشد. همانطور که از سیره اهل بیت علیهم السلام هم چنین استنباط می شود.که ایشان حتی به یهودی ها ونصرانی ها هم احترام می کردند وچه بسیار افرادی که با این خصلت اهل بیت علیهم السلام دین اسلام را اختیار می کردند.
و این نکته حائز اهمیت است که احترام به طرف مقابل ،اعتماد را در بر داردو این باعث خرسندی در زندگی انسان ها می شود و رضایتمندی را در پی دارد
از یک دید دیگر هم بخواهیم نگاه کنیم احترام، اعتماد به نفس را بالا میبرد و باعث میشود انسان به خودش مطمئن باشد .
وقتی شخصی در منزل به خانواده اش احترام می کند معلوم است که که اون خانواده پایه واساسش محکم خواهد شد چون احترامی که در آنجا حاکم است باعث اعتماد بین افراد خانواده شده است.
احترام کردن به بزرگ و کوچک استحقاق میخواهد که همه نمی توانند داشته باشند . نعمتی است که همه از آن بهره نبرده اند .البته آموختنی است و هر آموختنی با تلاش بدست می آید.
ما را در سایت ارتباط وچگونگی ارتباط با دانش آموزان دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 185